In de USA heeft de Chevrolet Bolt EV officieel 238 miles EPA-rijbereik gehaald, of 383 km.
http://blog.caranddriver.com/2017-ch...iles-of-range/
(en het zou nog meer geweest zijn moest de auto aerodynamischer zijn)
De Bolt EV gaat in Europa onder de naam Opel Ampera e verkocht worden, wslk vanaf zomer 2017:
http://www.auto-motor-und-sport.de/n...is-765522.html
Het Tesla Model 3 (EU) gaat wslk 2018 komen, maar waar blijven de andere Europese concurrenten eigenlijk? Ook op papier is maar weinig te horen, tenzij data van 2019-2020 ofzo? VW- Audi -BMW - Mercedes ... waar blijven de ~ 50-65 kWh modellen voor 40.000 €, en + 400 km rijbereik
?
Volgende maand is het autosalon van Parijs, de enige die iets gaat tonen is VW met zijn E-studie VW NUve en CUve (naast Opel Ampera e), maar die electrische modellen van VW gaan pas 2019 op de markt komen (MEB-platform) :
http://www.autozeitung.de/auto-neuhe...chnische-daten
http://www.autobild.de/artikel/vw-st...-10675123.html
Men kan toch echt ontgoocheld zijn dat de Europese constructeurs maar bitter weinig kunnen tonen.
Overzicht alle modellen tem 2017 (+Tesla model 3 basisversie) en hun EPA rijbereik, de Bolt EV /Ampera e zal zich als enige tussen de Tesla´s plaatsen:
De BMW i3 facelift 2016 doet weer iets raars en hangt 94 Ah (= 33 kWh) als naam aan zijn nieuwe versie... de oude was 60 Ah (=22 kWh)
http://www.autozeitung.de/auto-neuhe...i3-2016-update
https://www.press.bmwgroup.com/deuts...agsbedingungen