Los bericht bekijken
Oud 12 december 2004, 12:19   #83
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
En ThePiano, ik deel het gedachtengoed van het Behang niet, zelf niet toen ik er nog bij was. Ik kon mij verzoenen met een aantal zaken die oorspronkelijk in die partij van belang waren (Vlaams zelfbestuur, waarden en normen, eerlijkheid en correctheid). Hoe deerlijk heb ik mij vergist... Ook vergiste ik mij in die zogenaamde 'vrijheid van mening' die ze in het vaandel voerden. Het bleek het tegendeel te zijn, eerder fascisme. Ook dat platte racisme dat steeds meer op de voorgrond kwam zinde me niet...
In de hoop dat je het ditmaal begrepen hebt...
Ja natuurlijk begrijp ik het. Tenandere, en ik weet niet of ik dit al eerder heb gezegd, getuigt het van veel moed om als ex-Behanger, je te blijven outen over de vergissing die je toen gemaakt hebt. Dat moesten er meer doen. Helaas is er voor jou geen toekomst meer weggelegd in een of andere politieke partij. Die verkeerde keuze van toen gaat eeuwig aan je vel blijven kleven en je voor altijd aangerekend blijven.

Ik heb zelf in de jaren zeventig de Vlaams Zaak actief verdedigd, en het helpt niet te zeggen en te bewijzen dat ik al drie keer langer lid ben van de SP.a (of wat anders) dan ik ooit voor de Vl. kwestie heb gestreden. Je bent en blijft net zoals ik een volksverrader voor de Behangersgilde, en in hun bloeddoorlopen ogen en het verstand op nul, is dat nog altijd een groter kwaad dan bijvoorbeeld een moslimterrorist die behangen met handgranaten en met een kalashnikov zich al schietende een weg baant over de tarmac van Zaventem.

Leer er maar mee leven, ik doe dat al 25 jaar lang.