Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior
De volksvertegenwoordigers van de provincies Antwerpen, Limburg, Oost- en West-Vlaanderen, Leuven en B-H-V, sedert 1918 bij AEMS verkozen en sedert 1948 door algemeen enkelvoudig stemrecht verkozen waren dus allemaal Franstaligen? Ondanks het feit dat ze in een lansdeel woonden waar 70 procent vd bevolking woont en dat overwegend Nederlandstalig is? Die kiezers moeten nogal domoren geweest zijn, volgens u nogal domoren geweest zijn.
Op mijn opmerkingen gaat u, zoals gewoonlijk, niet in.
|
Zeg eens,als er destijds in Vlaanderen vooral Franstalige geassimileerde bourgeois de kieslijsten vulden ,welke keuze hebt u dan ,die van domoor,of van diegene die niet daarop wil stemmen,en bijgevolg strafbaar is voor het belgisch gerecht...zeg het eens....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior
Ten tweede: zoals u nu ook zelf ook aangeeft stond in de Grondwet vrijheid van taal. Welke wet verhinderde een Nederlandstalige daar gebruik van te maken?
.
|
De Franstalige rechters mijn beste...
Hoelang heeft het ook weeral geduurd vooralleer een Vlaming in zijn eigen taal berecht werd....
En wie benoemd die rechters mijn beste...
De Vlaming zélf,of de Francofone overheid....
En zeg zélf eens,meer dan honderd jaar moeten wachten ,vooralleer de belgische grondwet gepubliceerd werd in de taal van de meerderheid...
Een beetje normaal volgens u zeker....