Los bericht bekijken
Oud 6 oktober 2016, 10:54   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als je het vies vindt dat een private partner een initiatief neemt om een pakket hulpmaatregelen uit te werken en aan te bieden aan kansarmen, en daar een eerlijke winst voor aanrekent,

dan zal je het ook vies vinden dat een eigenaar zijn huurhuis via de ocmw ter beschikking stelt voor de sociale huurmarkt, en op die huursom ook een eerlijke winst aanrekent.

En dan zal je het ook vies vinden dat een huisarts een overeenkomst maakt met het ocmw, om een aantal medische prestaties te leveren voor een aantal ocmw-klanten, en daarvoor een eerlijke verloning bedingt.

Van mijn kant vind ik het wel vies dat een ambtenaar die een hulpcentrum van de ocmw beheert, een luie sjarel wordt, bij de sossenpartij kan bedingen dat zijn lievelingsverpleegster adjunct-directrice kan worden zonder dat er werk voor is, dat de poetsvrouwen de helft van de tijd koffie slurpen, dat de ambtenaar-werkman van de gemeente er een halve dag over doet om een kapotte lamp te vervangen (maar ja, hij heeft sociaal contact met de sociale assistente die hem wel ter wille wil zijn want bevriend in de partij ...) dat ze zich weinig inspanningen getroosten om de klanttevredenheid met enkele procenten op te trekken want hun pree blijft toch dezelfde ....
en als ze een luierik van een vast benoemde terug sturen naar de gemeente, dan durft die wel vele jaren thuis zitten, zijn pree trekken, en nergens nog gaan werken ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden