Los bericht bekijken
Oud 11 oktober 2016, 20:10   #563
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het volk heeft niet de leiders die het verdient te hebben; het volk heeft de leiders die men hen wijsmaakt dat ze verdienen te hebben...
Niets is meer bespeelbaar dan een volk en daar heeft democratie niets, maar dan ook totaal niets mee te maken...
Zo worden goede politiekers door trouwe media uit de weg geruimd en wordt het schroot de hemel in geprezen... en dus zijn de politiekers zelf ook niet vrij en mogen alleen maar de voor hen uitgekozen paden bewandelen of ze verdwijnen... en er staan er honderden anderen klaar om hun plaats in te nemen en geen mens die een traan zal laten omdat ze uit de juiste overtuiging en moed er werden uitgestampt...
Alles is een groot toneelspel en in feiten wordt het alleen maar spannend, zoals nu, als het, door de groten der aarde, opgebouwde kaartenspel in elkaar dreigt te vallen omdat het zijn limieten van het uitzuigen van het volk heeft bereikt...
Enfin, voor die groten der aarde valt er nog veel te rapen; vraag is of het volk het nog gelaten zal ondergaan...

Daarom ook dat een massale invoer van vreemdelingen, die de inlandse cohesie totaal ongedaan maakt, de groten der aarde nu zo goed uitkomt...

Marie, ik ben een democraat in hart en nieren.
Maar ik heb wel mijn dikte van sommige politiekers.
Uit democratisch oogpunt respecteer ik de wil van het volk.
En juist daarom stem ik ongeldig.
Niet dat mijn stem enig belang zou hebben maar ik vind zelf dat ik ze niet mag uitbrengen omdat.....ik geen minuut tijd meer steek in opvolging van het politieke reilen en zeilen. Anderen vinden dat ze wel belangrijk zijn en zullen daarom blijven kiezen uit overtuiging maar ik merk op dit forum dat er veel naast de zaak gewauweld wordt.
En dat men best niet over serieuze zaken begint want dat volstaat om in bedekte termen bedreigingen te krijgen. Dat is sommigen hun benadering van democratie. Je mag stomweg een bolletje rood kleuren; sorry je moet;
maar om na te denken daar heb je geen recht op. En zeker niet om over echte problematiek te praten die eigen is aan onze soort democratie.
Waarvan akte. Als men niet meer mag praten zonder gevaar te lopen hoeft het voor mij dus zeker niet meer. Zeggen dat onze democratie een particratie is blijkt gevaarlijk te zijn dus.
Dus ik ga hier zwijgen. Ik hoop dat ik nog een paar jaar gerust mag leven want wegens ziekte zijn mij waarschijnlijk niet veel jaren meer gegund.
In een God geloof ik ook niet meer. Een groter ondier dan de mens had hij beter niet geschapen. De kerk loop ik dus niet meer plat.
Wel stel ik één eis als mijn moment is aangebroken en deze is dat ik nooit in het hiernamaals moet samenleven met een hoop totentrekkers die hier rondloopt. Ik denk dat indien er een opperwezen zou zijn dat die het bijzonder moeilijk zal krijgen om te beslissen.
En voor de rest kan alles mijn rug op. Foert dus.
En natuurlijk hoop ik dat er een opperwezen zal bestaan.
En dat er een afrekening zal gemaakt worden natuurlijk.
Dat is de enige hoop die mij rest.

Laatst gewijzigd door werkman : 11 oktober 2016 om 20:13.
werkman is offline   Met citaat antwoorden