Los bericht bekijken
Oud 17 oktober 2016, 14:47   #15
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de redenen daarvoor zijn divers, de ingewikkelde staatstructuur hier is de belangrijkste maar je kan toch de inkomsten uit de gaswinning niet negeren?

Ik heb ergens gelezen dat het in totaal 500 miljard Euro zou zijn sinds 1960. dat zijn toch euro's en gulden die ze niet hebben moeten lenen.
Ook het zeer dure ambtenarenstatuut speelt hier een belangrijke rol. Die 5 % BNP aan ambtenarenpensioenen waar we naartoe gaan, die kost heeft NL niet. Zij hebben gewoon het ABP fonds, een van de grootste ter wereld.

Men zal regering per regering de ambtenarenpensioenen afbouwen. Geleidelijk, om electorale fallout te vermijden. Maar ik kan u op een papierke geven dat de ambtenaar (en leerkracht) een pensioen gaan hebben dat vergelijkbaar is met dat van een werknemer. Gewoonweg omdat het anders onbetaalbaar is, en men geen belastingen kan blijven heffen...de laffercurve. Ik spreek tegen mijn eigen kar, mijn vrouw is statutair.

Di Rupo: 10 jaar ipv 5 jaar
Michel: diplomabonificatie weg, tantiemes weg, verhoging leeftijd,retroactieve afschaffing gelijkstelling jaren contractueel als statutair (deze doet pijn hoor, voor heel veel ambtenaren die pas zijn benoemd).

Ambtenaren en leerkrachten van onder de 50 kunnen best ook aan pensioensparen gaan doen. Het is maar een tip.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden