Los bericht bekijken
Oud 17 oktober 2016, 20:15   #3
SanderK
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom wilt u het proberen? Reed u dan niet te snel?
1) Aangezien de boete meer dan anderhalf maand na de vastgestelde inbreuk pas is aangekomen, kan ik in eer en geweten zeggen dat ik mij er niet meer bewust van ben dat ik op dat tijdstip op die plaats gereden heb.

2) Uit 1) komt voort dat ik in eer en geweten durf beweren dat ik indien ik daar wel gereden zou hebben op die plaats, er geen reden is om aan te nemen dat ik daar te snel gereden zou hebben. Ik rijd immers niet te snel en doe mijn best om de snelheidslimieten te respecteren.

3) Uit 1) en 2) komt voort dat een simpele foto van de overtreding dan ook niet zou volstaan. Ik vraag me terecht af of het flitstoestel op die dag wel geschikt om snelheidsovertredingen vast te stellen en of er geen foute meting is gebeurd. Verder vraag ik me ook terecht af of de agent wel geschikt was om het apparaat op die dag te bedienen.

Indien men mij voldoende, wettelijk, bewijs kan geven dat ik werkelijk op die dag daar was en te snel reed, onderga ik met een gerust hart dat het politioneel apparaat correct werkt en er mij geen onrecht is aangedaan, mijn straf.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden