Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djeeuw
Met Jan van den Berghe ga ik dus ook niet akkoord, doch merk ik geen doodswensen jegens homoseksuelen bij hem op. Wel wil hij homoseksuelen tot het heterodom bekeren (wat ik als onmogelijk bezie).
Hoe dan ook ga ik wél akkoord met het feit dat homoseksualiteit een afwijking is (in dien neutrale, niet-pejoratieve betekenis) al is het gegeven taal een relatief gegeven dat door ieder ander mens ook op een verschillende manier geïnterpreteerd wordt. Op diezelfde manier is bijvoorbeeld een bijzondere aantrekkingskracht tot de voeten van een persoon ook een afwijking, toch geen bedreiging voor onze samenleving.
Desondanks ga ik akkoord dat men een ander voorbeeld dan pedofillie moest opgeven als het ging over afwijkingen, dan zou een persoon het woord "afwijking" ook niet zo negatief opgevat hebben in deze discussie http://forum.politics.be/showthread....moseksualiteit. Van de meeste mensen zijn diens afwijkingen ook onbekend en blijven ze ook zo, tenzij ze cruciaal zijn om leefbaar te kunnen leven.
|
Het probleem met de christen-fundamentalisten in dit land is veel accuter dan dat met de moslim-fundamentalisten. Immers zijn die christen-fundamentalisten geïnfiltreerd in grote politieke partijen van waaruit ze gelijke rechten voor holebi's proberen ongedaan te maken of proberen af te remmen.