13 december 2004, 10:31
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bie
Ik woon en werk al vier jaar in een der mooie EU staten, namelijk Zweden. Ik ben fier op mijn Vlaamse afkomst. Ik ben het niet eens met sommige punten van sommige Vlaamse partijen, die in mijn oren een beetje racisitisch klinken. Nu ik zelf migrant ben geworden in een ander land begrijp ik de migranten in België beter. MAAR, ik ben het werkelijk kotsbeu dat het meerendeel van de mensen die horen dat ik uit België kom heel sympathiek schreeuwen "COMMENT CA VAAAAAA!!!!???" ofwel zeggen (om blijk te geven van elementaire kennis) "Aha dan spreek je Frans?".... Wel, sorry, ik word daar echt woedend van. Ik ben trots om Vlaming te zijn, ik heb niks tegen mijn Waalse vrienden, ik ken niks van politiek, maar ik ben liever Vlaming dan Belg. Ik spreek en versta trouwens weinig Frans. Mijn kennis van Germaanse talen is veel groter...
Dus België mag van mij barsten, niet omwille van politieke redenen, maar omdat ik dan tenminste kan zeggen dat ik Vlaming ben ipv Belg (zonder dat eeuwige Frans te moeten horen)...
|
Zou België in het buitenland als een Franstalig land beschouwd zijn?  8)
|
|
|