Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
de middeleeuwse gedachte is natuurlijk dat arbeid komt als een vast gegeven. Zelfs bij de spoorwegen is het ene moment drukker dan het andere moment en is er dus geen vaste arbeidsaanbod. Anders waarom rijder er minder treinen in de weekends ?
Zorgen dat mensen efficienter werken is gewoon mensen maximaal inschakelen wanneer er werk is, dus in principe is er geen enkele goeie reden om mensen te betalen voor een 38u week en te verplichten om 38u te werken en dit als een fulltime job te beschouwen. Iemand die 1400 euro verdient met 30u te werken mag volgens mij ook beschouwd worden als een full time job.
Idemdito iemand die de ene week 40u werkt en de volgende week 36u werkt moet kunnen. En ja inderdaad dat debiel systeem van die overuren gaat dan effe op de klippen, wat inderdaad leidt tot minderinkomsten op korte termijn, maar dan meerinkomsten op langere termijn...
|
Er rijden in het week-end inderdaad minder treinen maar in het week-end is er ook minder personeel opgesteld dan in de week.
Had u daar al aan gedacht?
Volgens mij niet.
En hoe noemt u dit dan : 7 dagen achter elkaar werken = 56 uren werken.