Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Het enige wat correct is dat hun voordeel gewoon bij hun inkomsten belastingen gezet worden.
Hun pensioen interesseert me even weinig als dat mijn pensioen u of een ander ooit interesseert.
En dat ze hun eigen auto kopen of te voet gaan.
Gelijk alle werk mensen...en zelfstandigen.
|
Je bent je er toch van bewust dat veel zelfstandigen dit systeem ook benutten?
Mijn bakker hier om de hoek heeft een BMW die ingeschreven staat als bedrijfswagen voor zijn zaak.
Het gezeik op dit soort maatregelen in de marge (want dat is de bedrijfswagen/salariswagen zowel op financieel vlak als op milieu en -mobiliteitsvlak) is ronduit belachelijk terwijl de oorzaak van al dit soort zaken (denk ook maar aan maaltijdcheques, ecocheques, ...) gewoon ligt in onze belachelijk snel progressieve belastingen.
De enige landen in Europa waar je met een lager inkomen in de hoogste belastingschaal valt zijn Polen, Slovenie, Ierland en Malta. Ik denk dat ik net moet uitleggen dat de inkomens daar gemiddeld niet bepaald zo hoog liggen als hier.
Mensen met een bedrijfswagen betalen i.p.v. extreem superveel gewoon extreem veel belastingen. Niet meer niet minder.
Dat men eerst eens de totale inefficientie van de staat aanpakt zodat onze belastingen voor middeninkomens een beetje normaal kunnen worden, dan kan men spreken over het afschaffen van alle soorten uitzonderingen.
Het hoeft niet moeilijk te zijn, trek gewoon al eens de hoogste belastingschaal op tot 75.000 euro jaarinkomen en wat mij betreft schaft men dan ineens alle speciale voordelen af, incluis salariswagens.