Los bericht bekijken
Oud 30 oktober 2016, 17:49   #1
Peche
Banneling

Standaard Autisme en euthanasie

Citaat:
Sinds 2002 geeft de Belgische wetgeving bewuste en handelingsbekwame meerderjarigen die lijden aan ongeneeslijk en ondraaglijk fysiek of psychisch lijden de mogelijkheid om euthanasie aan te vragen. Die vraag moet uiteraard vrijwillig en herhaaldelijk worden gesteld en ze moet vooraf worden vastgelegd in een schriftelijk verzoek
Vinden jullie dat mensen met ASS voldoende redenen hebben om rechtmatig uit het leven te stappen?

http://www.nieuwsblad.be/cnt/blrto_20111112_001

Een quote uit het artikel:

Ik ben een man van 32 jaar oud. Ik heb een universitair diploma en heb tevens een doctoraat in de computerwetenschappen. Ik heb een lieve echtgenote en twee kleine kinderen. De diagnose Asperger werd pas laat gesteld nadat ik in een depressie was beland. Ik probeer wanhopig mijn leven weer op de rails te krijgen ondanks een heleboel stressfactoren en teveel prikkels die mijn hoofd pijnigen. Ik leef continu op het scherp van de snee, letterlijk en figuurlijk. Liefst van al zou ik in de voetsporen van Anna (die uit het leven stapte) willen treden maar ik heb helaas een geweten. En zoals Herman Van Veen ooit zei: ‘Een geweten is iets moois maar als je het hebt, ben je wel ontzettend zwaar gehandicapt’.

En zo is dat. Het onrechtvaardigheidsgevoel bij mensen met ASS is enorm groot. Zij zien quasi alles en nemen quasi alles op. Dat gaat op de duur wegen en mensen MOETEN meelopen, MOETEN normaal doen, MOETEN toezien op onrecht.

Peche is offline   Met citaat antwoorden