Los bericht bekijken
Oud 13 december 2004, 21:30   #144
djaap
Burger

djaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Welk gevecht voor de vrijheid? 1940 was voor Vlaanderen gewoon het inruilen van de ene bezetter voor de andere. En op sommige vlakken waren ze dan nog beduidend beter af met de nieuwe bezetter.

De enige periode's dat de taalwetten in dit land gerespecteerd zijn geweest, zijn '14-'18 en '40-'45. 2 periode's onder die andere bezetter dus.

Er hebben trouwens relatief meer Walen dan Vlamingen gecollaboreerd. Natuurlijk zijn het wel haast alleen de vlamingen geweest die daarna de rekening gepresenteerd hebben gekregen...
Welk gevecht voor de vrijheid???! jij hebt de nazi's die je land aanvalen, de gevaarlijkste mensen uit overal in het werelds sinds altijd, en moesten ze niet tegen hen vechten?

"En op sommige vlakken waren ze dan nog beduidend beter af met de nieuwe bezetter"..."
De enige periode's dat de taalwetten in dit land gerespecteerd zijn geweest, zijn '14-'18 en '40-'45. 2 periode's onder die andere bezetter dus.
"
....nostalgie van de nazi's ?? hoe is dat mogelijk?? dat was een dictatuur, alleen het ras was belangrijk... ik denk dat dt was ons triestigste periode's... zoeken naar de verschillen, en tussen de zelfde mensen (vlamingen, walen,..) geen veschil maken : dictatuur dus, racism, geen vrijheid...

sorry maar ik leef graag een periode waar men kan z'n taal overal in ons and spreken... sommige mensen proberen dat te verboden,dat is nog nu onmogelijk... met deze woorden begrijp ik een beetje meer waarom...