Los bericht bekijken
Oud 5 november 2016, 20:40   #106
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik las vandaag dat het net vooral de bedoeling is dat werknemers en contractuele ambtenaren, die geen mogelijkheid hebben om mee te doen met de tweede pijler, omdat hun sector daar niet aan wil meedoen, de gelegenheid te geven om toch te kunnen instappen.

Dat is toch een goede zaak.

Tenzij ge een communist zijt die vindt dat werknemers beter af zijn als ze gans hun leven in een sociale woning moeten zitten, zonder deze zelfs te kunnen kopen na een tijd, en dat de staat volledig in hun (karig) pensioentje moet voorzien; liefst zonder 'kapitalistische' spaarcentjes (die worden afgeroomd, want foei, in twee grote delen: eerst bij hun leven met kleine stukjes, en dan na hun dood bij de erflating naar de kinderen).

(noot van de schoof: dat idee van afraden om een eigen huis te kunnen verwerven, heb ik gestolen van wijlen de Albertkanaalspringer. In een kranteninterview zei hij eens dat hij veel moeite had gehad om de oude sossen, in de beheerraden van sociale huisvestingsmaatschappijen, te overtuigen om hun 'klanten' toch die gelegenheid te geven. Steve Stunt vond - terecht - dat mensen gelukkiger zijn als ze hun huis - ook hun sociale woning - kunnen verwerven en het verder onderhouden en verbeteren als hun eigen huis. De oude sossen vonden dit ongehoord-kapitalistisch en anti-klantenbinding.)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden