Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412
Accu Tesla ontploft na crash, bestuurder en passagier komen om
In de Amerikaanse stad Indianapolis zijn zaterdag twee mensen omgekomen nadat hun voertuig, een Tesla model S, tegen een boom was gereden. De brandweer had veel moeite om de elektrische wagen te blussen omdat de batterij deels was ontploft.
http://deredactie.be/permalink/1.2812869
Lijkt me toch ook niet alles zo'n accu. Lithium accu ??
|
Neem eens de originele bron.
http://wishtv.com/2016/11/03/2-kille...plosive-crash/
Het voornaamste vuur was na 10 minuten geblust, het duurde langer (15-20 minuten) om de zwaargekwetste passagier eruit te halen als het voornaamste vuur te blussen. De zwaargekwetste passagier overleed pas in het ziekenhuis. De bestuurster was op slag dood door de impact. Er is niets ontploft, enkel wat vonken en brand, nadat de inzittenden eruit waren liet men de auto blijkbaar uitbranden.
Het design van de lithium accu in de wagenbodem is ook zodanig dat een eventuele brand niet in de passagiersruimte kan indringen (vind je alles via wiki:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_...h_battery_fire )
best dan daarvoor een eigen draad te openen, hier heb ik al een reactie gegeven:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=401
Electrische auto´s branden statistisch zowat 5 x minder snel dan fossiele wagens, daarbij zijn de (16) modules van het Tesla-accupack zo ontworpen dat maar 1 % energie kan vrijkomen tov de 100 % van een fossiele brandstoftank. Bovendien zit het accupack tussen de wielassen, wat bij een fossiele auto nooit is. Een fossiele wagen heeft naast brandstoftank talrijke brandstof- en olieleidingen en vooral een heet uitlaat- en emissie-gedeelte die naar de fossiele motor lopen.