Los bericht bekijken
Oud 14 november 2016, 12:40   #826
bedrijven docter
Minister

bedrijven docter's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard Vennootschap In Oprichting

VENNOOTSCHAP IN OPRICHTING !

Mijnheer,

De vennootschap moet eerst beschikken over een ondernemingsnummer vooraleer kan overgegaan worden tot activatie voor btw-doeleinden. Het is namelijk het ondernemingsnummer dat als btw-nummer geactiveerd wordt. De plaats waar de vennootschap gevestigd is bepaalt ook het bevoegde team Beheer. Kan u mij meedelen op welk adres de vennootschap gevestigd is.

Een vennootschap verkrijgt een ondernemingsnummer door neerlegging van de statuten bij de Rechtbank van Koophandel om gepubliceerd te worden in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad.
Eens die publicatie is gebeurd, kan de rest van de procedure afgerond worden. Inzake btw zal u dan een aanvraag tot activatie 604A moeten indienen om de in orde te zijn voor de btw-wetgeving. Een witte kassa is kan pas aangevraagd worden als er een ondernemingsnummer gekend is. deze kassa is verplicht vanaf een omzet voor maaltijden om ter plaatse te nuttigen van 25.000,00 €. Als de omzet deze drempel niet overschrijdt moeten ontvangstbewijzen uitgereikt worden. Deze kunnen enkel bij een erkende drukker besteld worden.

Voor verdere info omtrent de witte kassa verwijs ik u naar de site www.geregistreerdkassasysteem.be.

Pas wanneer alles in orde is en het btw-nummer actief staat, kunnen btw-aangiften ingediend worden. Tot dan moet u inderdaad dagelijks alles noteren in een ontvangstenboek.

In bijlage zend ik u alvast een formulier 604A voor de aanvraag tot activatie alsook een vragenlijst.

Met vriendelijke groeten

De Attaché - teamchef
de Graeve M.

Gezien ik alles selectief lees is deze mail een toestemming om 2 jaar te werken in oprichting en alles in te schrijven in een kasboek.
Met deze mail als bewijs kan ik het doen !
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  WINNEN.jpg‎
Bekeken: 38
Grootte:  160,9 KB
ID: 104720  

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 14 november 2016 om 12:44.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden