Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein
De manier om in een derde wereld land als westerling geld te verdienen is kamer-verhuur of een hostel opzetten. Als je ook de gave hebt dat je goed kan tekenen, waarom je schilderijtjes niet verkopen op internet ?
Klinkt allemaal heel normaal en logisch. Heeft niets van doen met zijn politieke mening of naiviteit.
Maar enfin, als blanke heb je snel de schijn tegen in een wereld land. Voor je het weet kom je in een lawine terecht.
Toch stel ik -daarom- voor ZB dat er zo snel mogelijk contact met de media wordt opgenomen. Zowel in Bolivia en Belgie contact opnemen.
|
Ik ben eens op klaarlichte dag beroofd in Paramaribo. De volgende dag stond op de voorpagina dat een werknemer zijn baas -een aannemer- had beroofd omdat hij nog geld te goed had. Dit voorpagina nieuws is weer op de radio gekomen. Mensen gaven in radio programa aan dat het het goed recht was van de werknemer.
Laat het nu dus zijn dat ik geen aannemer ben, maar de opdrachtgever van een aannemer die zijn personeel niet heeft uitbetaald en ermee kon wegkomen. Dit omdat hij met de nicht in het bed gedoken is van het stamhoofd en de materialen bestemd voor het project gebruikt had voor de uitbouw van zijn -stamhoofd- huis.
Mensen lezen de krant en luisteren naar de radio; dus zal het wel waar zijn... , denken ze
Enfin ik ben mij wat gvd blij dat mijn naam en gezicht
niet in de krant was gekomen. Niets erger dan slachtoffer worden van media aandacht.