Discussie: Trump POTUS 2016!
Los bericht bekijken
Oud 20 november 2016, 05:52   #811
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Allez, dat doet mij plezier dat ik emoties kan ontspruiten. Maar politici zijn zoals elke mens: ge hebt er goei, en ge hebt er slechte. het is een gauss curve. Dat het systeem de klootzakskes 'iets' bevoordeelt, dat wil ik niet ontkennen.
Ik denk dat het veel en veel erger is. Ten eerste, "ge hebt er goei": het zal nu al duidelijk zijn dat ik fundamenteel denk dat de mens "slecht" is, maar dat het woord zelf hypocriet is, de mens is niet slecht, hij is natuurlijk, en om natuurlijk te zijn, wilt ge uw eigen clan bevoordelen en beminnen, en wilt ge al de rest tot slaaf maken, oppeuzelen of afmaken. In onze hypocriete woordenschat noemen we dat "slecht", maar daar is niks "slechts" aan. Het feit dat we dat "slecht" noemen is al een groot deel van de politiek correcte manipulatie.

Maw, politici zijn, zoals de meeste normale mensen, egoistische predatoren.

En ten tweede, zoals ge zelf zegt, het is een selectie systeem waarbij enkel diegenen die het spel echt ten volle "rot" spelen, kunnen aan de macht geraken. Maar nog eens, dat "rot spelen" is niks anders dan de meest normale manier van handelen van een levend wezen.

Alleen hebben we dat levend wezen, die politicus, in een situatie gezet waar we een totaal onnatuurlijke en krankzinnige houding en handelen verwachten: namelijk "in het voordeel werken van grote groepen anderen".

Ik kan mij gewoon niet indenken dat er mensen zijn (of dat er veel mensen zijn, er zijn waarschijnlijk wel een paar psychopatische afwijkelingen) die diep in hun binnenste de minste kleinste neiging hebben om goed willen te doen voor grote groepen anderen die ze niet persoonlijk kennen. Dat krijgt ge mij niet wijsgemaakt. De mens is zo niet, geen enkel levend wezen is zo (op een paar misvormde mislukkelingen na die normaal zouden moeten uitsterven). Dat ge het goeie echt wilt voor een kleine kring rond U, uw familie, vrienden en kennissen, ja, natuurlijk. Maar het goeie willen voor grote anonieme groepen, dat maakt ge mij niet wijs. Ge kunt die toch enkel maar zien als prooien, vee, of ambetanterikken in het beste geval, he.

Daarentegen dat ge, met het "slechte" voorhebbende voor anderen, ze absoluut wilt wijsmaken dat ge het goeie voorhebt, en dat bij hoog en bij laag gaat beweren, dat is dan weer perfect normaal. En die hypocrisie is wat ik de "sociale leugen" noem waarop gans ons staatswezen is gebaseerd.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 november 2016 om 05:55.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden