Discussie: Trump POTUS 2016!
Los bericht bekijken
Oud 24 november 2016, 16:58   #880
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat dat deel uitmaakt van de manipulatie door sommigen. Niks is voordeliger dan de andere ervan te overtuigen dat "goed" niet ZIJN goed is, maar het UWE. Gans het staatsonderwijs en het gros van de religies zijn daarop gericht. Geen wonder dat het ook bij velen werkt.
Maar ik geloof niet in complottheorieën.

Bij primaten is trouwens ook ethisch gedrag vastgesteld, dat gelijkaardig is aan het onze. Is dat dan ook 'gemanipuleerd'?

Gij klinkt zoals homohaters, die zeggen ook dat homosexualiteit aangepraat is.
Citaat:

Ik denk dat mijn visie van ethiek universeel is, maar dat ze bij vele mensen in de war is gebracht door indoctrinatie.
Met de nadruk op 'denk'. Altruïsme is aangeboren. Net zoals elk menselijk gedrag.
Citaat:

In tegendeel. Want dan zouden de maskers afvallen, en zouden de bendes profiteurs die nu ganse meutes mensen om de tuin leiden, in hun eigen nadeel, en in het voordeel van die bendes, hun ogen openen. Aangezien ik maar heel deels tot de bevoordeligde bende behoor, zou het waarschijnlijk netto in mijn voordeel zijn, dat de meeste mensen beseffen dat ze gemanipuleerd worden.

Trouwens, uw stelling zou enkel waar zijn mocht ik hoog genoeg op de ladder staan van de profiteurs. Ik denk niet dat ik hoog genoeg zit om een netto voordeel te halen uit het feit dat ik enerzijds uitgezogen word en anderzijds een beetje van het uitgezogene mag meegenieten.
Tuurlijk wel. Heel uw leven is hypocrisie. Het feit dat uw kinderen kinderopvang hebben en onderwijs, komt door de staat die u haat. Het feit dat u veiliger op de openbare weg kan rijden, komt ...

etc
etc
etc

>In mijn leven is er niets hypocriet.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden