Discussie: Trump POTUS 2016!
Los bericht bekijken
Oud 25 november 2016, 11:17   #910
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik snap gewoon uw verwijzing naar een Godwin niet, gezien de nazi's uiteindelijk geen "chance" hebben gehad en hun strategieen dus niet zo fantastisch "goed" waren, wat eerder aangeeft dat, in tegenstelling wat veel statisten zouden beweren, mijn "louter egoistische definitie van goed en slecht" helemaal niet overeenkomt met nazi doctrines, gezien het verliezende strategieen zijn en het, als perfecte egoist, dus meestal geen goed idee is om een nazi doctrine na te streven, gezien dat uiteindelijk in uw gezicht opblaast.

Men dient dus niet te stellen dat "nazi doctrine, foei, foei, niet moreel", maar eerder "nazi doctrine, geen goed idee, het gaat verkeerd aflopen". Het is de echte grond om geen nazi te zijn: dat ge er uiteindelijk meer eigen miserie mee bekomt dan wat anders.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uiteraard. Dat is de basis van elke menselijke interactie: zodanig interageren dat ge van de andere zoveel mogelijk voordeel bekomt. Door te kruipen, te liegen, te slaan, te bulderen of "eerlijk" te zijn: niks anders dan verschillende technieken om van de andere zoveel mogelijk te bekomen.

Dat is mijn gans punt. "goed" is wat U voordeel oplevert. "slecht" is wat U nadeel oplevert. Liegen is goed als ge er voordeel aan hebt ; het is slecht als ge uiteindelijk nadeel eraan ondervindt.
Hitler, Degrelle, Trump, ze doen allemaal hetzelfde.

Waarom Hitler de oorlog verloren heeft? Volgens mij voornamelijk omdat hij Rusland aangevallen heeft. Stalin en Hitler hadden perfect Europa kunnen verdelen. Engeland was uitgeteld en de USA wou er niks mee te maken hebben.
Maar Hitler en Stalin waren twee even grote psychopaten en ze wisten dat van mekaar.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden