Discussie: Trump POTUS 2016!
Los bericht bekijken
Oud 25 november 2016, 16:09   #919
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dit kan misschien wel zijn maar je ziet hier dat je afwegingen aan het maken bent en dat je rekening houdt met de consequenties van de beslissingen die je neemt.

Je gaat dus bij het nemen van een beslissing een assessment maken van het te verwachten genot en het te verwachten lijden. Daar heb je toch geen parallelle werelden voor nodig, dus ik begrijp het punt niet zo goed.

Dat je goed en slecht enkel vanuit jouw eigen perspectief bekijk begrijp ik ten volle, maar ik doe dit ook en GeertVdb doet dit ook en JvdB doet dit ook enz...

Dus moeten we een systeem hebben die dit in balans houdt en dit systeem zal een impact hebben op jouw genot dus treed de beslissing buiten jouw eigen ik want je zal rekening houden met dit systeem, dit is namelijk een onderdeel van uw assessment. Als we dus zouden stellen dat we iemand die twee boterhammen heeft en deze alleen opeet terwijl er een hongerige naast zit zijn handen zullen afhakken dan zal je die boterham wel geven en van die parallelle wereld zal je je niet teveel aantrekken.

We zouden inderdaad deze discussie best verplaatsen.
Spreek eens voor u zelf. Ik heb echt geen woordvoerder nodig.

Bovendien zit ge ernaast. JvdB heeft een duidelijk extern ethische waardensysteem aanvaard.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden