Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice
Je verwart het niet handhaven van de voorhechtenis met de legaliteit van je praktijken. De voorhechtenis mag niet te lang duren, m.a.w. je moet binnen een redelijke termijn voor de bodemrechter kunnen verschijnen. Verder mag men de voorhechtenis ook maar telkens verlengen indien het onderzoek genoeg vooruitgang boekt. Dat verloopt bij financiële misdrijven niet altijd vlot. Zo moeten vaak documenten bij meerdere banken in verschillende landen worden opgevraagd. Bovendien heeft men in België de neiging om alle samenhangende misdrijven met slachtoffers tegelijk voor de recther aanhangig te maken, waardoor de duur van het onderzoek nog langer wordt.
Kortom: uit het feit dat je niet langer in voorhechtenis zat, kan je niet afleiden dat je praktijken legaal waren.
Trouwens: als de onderzoekers niets konden vinden, waarom ben je dan reeds meermaals veroordeeld? Je zegt toch steeds dat je je voordracht begint met je strafblad van acht pagina's lang?
|
Het ging niet om de periode van voorhechtenis !
Het gaat om de periode van 1989 tot en met OKTOBER 1997.
In die periode werd ik constant ondervraagd over alle dossiers door de beste gerechtelijke rechercheurs op financiele zaken.
Record 6 weken aan een stuk in 1994.
ik kwam in voorhechtenis voor dossiers van W.O op 20 november 1997.
ik kende geen enkele klant en de betrokken slachthuisconsulent gaf toe dat ik er niets mee te maken had vanaf de eerste dag ,en bij confrontatie met de klanten gaf elke klant toe dat ze mij nooit gezien hadden ,na 6 maanden en 20 CONFRONTATIES moesten ze mij wel laten gaan en ik werd er niet voor vervolgd in Mechelen ,het dossier werd stilletjes overgemaakt naar Antwerpen.
Dus mijn veroordeling is over de dossiers van ANTWERPEN gp die gedurende 9 jaar ondervraging niets vond om mij aan te houden en daarna vind de rechtbank 8 blz overtredingen !!
ABSURD !