Los bericht bekijken
Oud 27 november 2016, 03:33   #85
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Zoals ik al schreef ga ik hier niet alles opsommen, maar hier enkele waar men geen raad mee weet :
Ben blij dat je dit even meegeeft
Het zijn _ moet ik zeggen _ niet meteen de gebruikelijke
Ik ga het even bekijken

okay fair enough
Pas op he.. ik ga niet zeggen hoe die dingen precies gemaakt zijn maar of het mogelijk geacht werd

Citaat:
- SERAPEUM ( Egypte ) : Gigantische sarcofagen uit porfier, gemaakt uit de tijd dat ( nog zeldzaam- ) ijzer het hardste metaal was en tot op de millimeter nauwkeurig en glanzend gepolijst.
Waarom komt ge toch steeds met dat ijzer af ?
( Trouwens men spreekt over 0,05 mm en perfecte geometrische vormen, althans de Von Däniken-adepten )
Dat zeker mogelijk want dat is nu net eigen aan polijsten.
Waarom je trouwens blinstaren op zo'n stuk als er in dien tijd voldoende andere zaken met even hoge precisie werd afgeleverd vervaardigd uit graniet ?
Het is eerder een raadsel hoe men die dingen daar binnen gekregen heeft

Citaat:
- BAALBEK MONOLIETEN : gewicht tussen 1000 en 1200 ton. Hier bestaat niet enkel de vraag hoe men dit heeft kunnen uithouwen, maar hoe men dit heeft kunnen verplaatsen. Op houten rollen ? Dat is nu wel één van de meest belachelijke oplossingen. Tot op heden is er geen transportbedrijf wat dit monoliet van 1200 ton kan verplaatsen ( ook niet die van 1000ton ).
Als dat al niet haal baar zou zijn wat dan te denken over ?:
Obelisk van Sint-Pitersplein, monoliet 340 ton
Vervoerd van Heliopolis naar Rome, over water

Eerder belachelijk dat ge over transportbedrijven begint want die bieden net enkel standaardmiddelen aan.
Niet zo standaard kan ook :
Total : 1000 ton
Panamakanaal sluisdeuren : 5000 ton

Citaat:
- ROLSTEMPEL : Het moeten niet steeds om mega-projecten te gaan. Een rolstempeltje met diam. 10 mm en lengte 25 mm in kwarts ( bergkristal ) wat na diamant en korund het hardste gesteente is en waarin een zittend figuur met bijhorend spijkerschrift is aangebracht. Bevind zich in het oudheidkundig museum in Wenen en ligt onder een vergrootglas om de tekst te kunnen lezen. De " spijkers " zijn allen haarscherp en glanzen evenzo in de diepte als op de rol. Hoe heeft men dit kunnen " graveren " ( ? ) en polieren in de diepte. Nog steeds een raadsel.
ken ik niet meteen... die zal ik je voorlopig moeten schuldig blijven

Citaat:
En zo kan ik er nog een rits opsommen. Leken stellen deze vragen niet omdat ze niet beseffen wat ze zien.
leken zeg je ?
Moet ik daar dan uit concluderen dat jij als niet-leek met wetenschappelijke zekerheid moogt stellen dat x of y gewoonweg onmogelijk was met de middelen voorhanden ?
Ik vrees dat het net een beetje omgekeerd is : Jij staart je blind op het feit dat jij je dat zelf nu onmogelijk acht om na te doen zelfs al had je beschikking over alle middelen en fondsen
praha is offline   Met citaat antwoorden