Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
neen dat klopt maar dat veranderd niks aan de zaak daar jij wel de mosterd van zulke sites haalt of gehaald hebt
|
In mijn kinderjaren las ik "Waren de goden kosmonauten." Vanaf daar ging de bal een beetje aan het rollen. Dan heb ik 15 jaar verspeeld omdat ik dacht dat er iets ging gebeuren. Achteraf bekeken is er ook iets gebeurd. De hele wereld is veranderd en we pieken naar een kolossaal event in tijd.
Citaat:
Als ge dat met 'verloren gegaan' bedoelt dan heb je ergens een punt
Maar ge vergeet er dan wel even bij te vermelden dat een Egyptenaar en een Maya niet meer bestaat
|
Maar dan nog, de hele wereld bouwde piramides. Ook delen die niet in contact met elkaar stonden. De wereld verspreidde zijn kennis al voor het monotheïsme haar intrede deed. Er was een wereldbeschaving. Babylon?
Citaat:
Niet ieder volk hield alles of niet ieder volk had een kennis of een schrift dat gedeeld werd met iedereen.
|
Maar de Maya's en Egyptenaren toch wel?
Citaat:
Doet er niet toe
Het gin erover of dat er techniek en wetenschap zou verloren gegaan met die beschavingen waarvan wij het niet eens kunnen inbeelden.
|
Ja de mens is iets significant verloren.
Citaat:
Over welke spreekt gij dan ?
Over die van Cheops of beter de grote piramide die we aan hem toeschrijven ?
Vertel me eens wat er zó uniek of speciaal aan zou zijn en dat niet zou thuishoren in het logische chronologische lijstje andere piramides trial on error
|
Ik ga geen lijstje maken. Wat er speciaal aan is, is dat ze wereldwijd verspreid zijn. Ook in Amerika stonden piramides mathematisch berekend met sterren in de hemel. Waarom bouwden vorige beschaving in relatie met de hemel? Wat beïnvloedde hen dat te doen? Wat ging de wereld rond dat ze in relatie met de hemel begonnen bouwen?
Citaat:
Neen je daarmee de goalposts al verlegd.
Jij had het over zaken waarvan we ons nu afvragen hoe ze ooit verwezenlijkt zouden zijn en wel zouden moeten uit concluderen dat :
"Wij hadden een zekere kennis die wereldwijd rondging. Maar ook dat was zonde want volgens de bijbel is die wereldbeschaving met een zondvloed weggevaagd. Er is dan ook iets van kennis verloren gegaan in een knip. Niet alleen door vernietiging door de mens, er is iets gebeurd waardoor al die kennis verloren ging."
En dat klopt niet.
Of beter dat klopt maar deels daar het wel zo is dat heel der beschavingen nét op hun hoogtepunt ( oa door al te hoge populatie ) in elkaar gestort zijn in een knip.
De grootste ramp denkbaar was dan indien zo'n beschaving _ wat ook vaak voorkwam _ een volledig geïsoleerde unit betrof (zonder schrift)
|
Het kan ook een schift van machten geweest zijn. Van polytheïsme naar monotheïsme.