Discussie: Trump POTUS 2016!
Los bericht bekijken
Oud 28 november 2016, 13:01   #952
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Een idee uit de romantiek van de 18de eeuw, de werkelijkheid is anders.
Dat is geen argument, he Ik zou kunnen zeggen: "ha, de stelling van Pythagoras: een idee uit de Griekse oudheid ; de werkelijkheid is anders". Dat is geen logisch argument, niewaar.

En de werkelijkheid is NIET anders. Er is geen "universele vrede en voorspoed" sinds de 18de eeuw, he. Bekijk de relatieve luwte van enkele decennia in west-Europa niet alsof het de universele norm zou zijn. Het zijn illusoire perioden, die de fundamentele drijfveren even aan de kant konden schuiven, op dezelfde wijze als het Romeinse rijk dat enkele eeuwen heeft volgehouden, gebaseerd op een imperialistische expansie.

Citaat:
Al jouw posts over de moderne kultuur en de UVRM tonen aan dat jij gebruik maakt van sociale contracten die vrede en voorspoed moeten waarborgen.
Dat kunnen ze gewoon niet op universele en duurzame wijze. Dat is mijn gans punt. Als je de elementaire drijfveren van het leven probeert te negeren met structuren, dan ontploft het vroeg of laat toch in je gezicht, en veel en veel harder dan als je geregeld "stoom af laat".

De enige manier om te vermijden dat er een "struggle for life" is, is door het opgeven van onze individualiteit en dus ons menselijk bestaan. Iets wat in de niet zo verre toekomst toch te gebeuren staat denk ik, wanneer we de singulariteit bereiken (ttz, wanneer machines het overnemen).

Citaat:
Je spreekt jezelf voortdurend tegen.
Je zou het eens moeten herlezen, misschien dat je de logische draad erin eindelijk zou vatten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden