Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mad_drone
*sigh* Mijn versnellingen zijn kapot. De Overpoort oprijden in je zwaarste steek is misschien geen lachertje, maar je wordt het snel gewoon. Vandaag nog in Terzake een repotage gezien over "arrogante" zwakke weggebruikers. ze toonden toen tientallen voetgangers de ondanks het rode licht toch overstaken. Ik keur dit ten strengste af, maar ik moet er toch even bij zeggen dat ik op dat kruispunt elke dag minstens 1 auto door het rood weet rijden. En als fietser is het niet aangenaam om te weten dat je er rekening mee moet houden dat - ondanks dat het groen is - je er rekening mee moet houden dat er nog een haastige chauffeur zich eens snel uit de voeten zal willen maken. Niet dat ik het ooit al heb weten lukken. Levensgevaarlijke sitauties worden zo gecreëerd, iets wat die overstekende voetgangers niet doen. Zij steken namelijk over omdat er geen auto's in de buurt zijn. De auto's aan de Overpoort denken er snel nog eens tussen te kunnen glippen...
Jij weet nooit wat er kan gebeuren, als je als voetganger door het rood loopt, een auto kan veel sneller bij u zijn dan je denkt, je kan vallen, enz... als het rood is, blijfde staan. Als automobilist moete ook nie door het rood rijden, ik heb er zo zelf bekanst eens eene in mijne flank gehad, 's nachts in 't weekend, tegen meer dan 100 per uur ging die zot door het rood, da is verschieten, ik kan het u verzekeren.
Hoedanook. voorbijgestoken worden voor 4X4's geven me de kriebels, maar tot mijn spijt krijg ik de indruk dat het in de menselijke natuur ligt om de regels trachten te overtreden, enkel en alleen omdat het je 5 seconden extra tijd zou kunnen geven. Wil je geen dodelijke ongelukken? Verbied auto's. En zoals iedereen dat inziet is dat nonsens.
|
En als voorbijstekende 4X4 's u de kriebels geven, hoe voelde u dan met een camionet, ne monospace ne vrachtwagen, ? ik kan mij inbeelden dat je als fietser een beetje schrik hebt, van grote voertuigen naast u, ik zal mijn mede weggebruikers altijd zoveel mogelijk plaats geven.
Gisteren heb ik een Altoke nog wree toeren zien uithalen, een echt stadsautke, weete wel, nog kleiner als ne smart als get mij vraagt. Tot het laatste moment links blijven rijden, dan door het rood, haar voor de eersten auto in de fille gaan zetten maar dan aan de rechterkant. Waarbij ik mij de bedenking maakte, stel u nu maar voor dat daar ne voetganger loopt, of dat ge daar dan just met uwe 4X4 passeert en over da veredeld scateboard rijd omdat het daar ineens in de weg komt staan. Wie is dan weer de gangster die dat arm madameke heeft platgewalst nietwaar, ?