Los bericht bekijken
Oud 1 december 2016, 15:04   #1305
bedrijven docter
Minister

bedrijven docter's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard

Wat ik feitelijk vandaag specifiek aan het opzoeken ben.

De vraag kwam van de 4 managers van de vennootschappen die al gered zijn om geen zaakvoer en of bestuurder te zijn van de vennootschap in oprichting als ze daadwerkelijk wordt opgericht ,maar een dagelijks beheerder te zijn welke wordt gecontroleerd door de zaalvoerder en of bestuurder.

Wat ik expliciet heb gevonden tot hiertoe is dat men moet kunnen aantonen dat de bevoegdheden van de 2 organen verschillend moet zijn ,meestal maakt men de fout door deze mensen aan te duiden als het dagelijks bestuur ,maar je moet hen een bijzonder contract geven met een limitatieve lijst opgestelde bevoegdheden zodanig dat er geen samenlopende bevoegdheden zijn.

Ook moet je zo snel mogelijk handelingen doen waardoor je kan aantonen dat er wel degelijk een verschil is tussen de zaakvoerder/bestuurder en het dagelijksbestuur.
Als voorbeeld wordt gegeven :een kapitaalsverhoging te doen in een andere vennootschap omdat je dan kan aantonen dat de zaakvoerder/bestuurder dit tekent en niet het dagelijksbestuur,dus heb je bewezen dat er 2 niet overlappende organen zijn in je vennootschap.

Dit gaan we dus doen voor de 4 zaken van HORECA NV

Heeft alles te maken met bestuurs aansprakelijkheid en 1382 BW
Deze worden door deze constructie volledig omzeilt.

Laatst gewijzigd door bedrijven docter : 1 december 2016 om 15:06.
bedrijven docter is offline   Met citaat antwoorden