Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske
Maar geen platte lijnen.
|
En wat maakt dat nu uit ? Kunnen we niet bouwen op grond met pakweg een kleine helling ? We hebben de alpen niet in Vlaanderen he....
Dat klopt.
Dubbele beglazing en geïsoleerde daken zijn energiezuiniger. Maar of dat de hogere huurprijzen compenseert is een andere vraag. Nu voor mij niet gelaten. Ik ga zo snel mogelijk alles verkopen. Dat de overheid maar zelf zorgt voor betaalbare huurwoningen die voldoen aan hun hoge eisen.
[/quote]
Zeer egoistische reflex. Maar verkopen is wel de juiste, de nieuwe eigenaren zullen het pand waarschijnlijk wel renoveren. Voor renovaties die bvb extra isoleren kan u perfect zeer goedkope energieleningen aangaan (zelfs bij de gemeente) en die kost over een lange periode spreiden, en compenseren door een iets hogere huur.
Maargoed, eigen zak eerst, de wereld waarin uw kinderen moeten leven, boeit u niet.
Citaat:
Zever en commentaar die ik eerder zou verwachten van een vakbondsafgevaardigde na een weekend opleiding (lees brainwashing).
Zoals je zelf schrijft komen de huizen leeg te staan als er te veel verkeer is. En klanten hebben geen aandacht voor de zaken die langs de weg liggen als ze aan een hoger snelheid in druk verkeer langsrijden.
Wat mijn buren betreft, die kochten toen dat nog een 2-baans-weg was. Die alter vervangen werd door een 4-baans met max. 120 km/u. Maar gij realiseert u waarschijnlijk niet (wegens te jong) dat de meeste woningen langs deze baan gekocht of gebouwd werden toen er al een zeer drukke weg lag waar hoge snelheden gereden werden.
|
Oh maar ik weet het veel beter als u hoor. Mijn grootouders zijn onteigend geweest voor de uitbreiding van die weg. Zowat heel centrum Mechelen a/d maas stond er al toen de weg werd uitgebreid. Ze hebben 6 meter naar achter mogen herbouwen. Meer richting Eisden was toen al verder van de weg gebouwd, en die huizen zijn nooit afgebroken geweest voor de uitbreiding. Mijn grootvader had daar ook een pand, uit begin 20ste eeuw. Staat er nog steeds.
Een versmalling van die weg, met extra groen, fietspaden en evt een trambaan zou een zaligheid voor Mechelen a/d Maas zijn. Men zou er terug kunnen wonen, er zijn minder ongevallen, en de aantrekkelijkheid voor de hollander om er door te rijden wordt 0,0.
Dat jij er 5 min langer over doet om in Maaseik te geraken, boeit me eigenlijk niet. Moet je maar wat vroeger vertrekken.