Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb
Dat was mijn bewering wel!
Laten uw geheugen opfrissen: Dit was uw bewering:
Dat heet "indoctrinatie" en relatief weinig mensen kunnen er zich deels van bevrijden door logisch na te denken .
|
Deels. Dus geef ik toe om deels geindoctrineerd te zijn ook, he.
Citaat:
Hoe komt dat gij bij die unieke mensen zit die deze bovenmenselijke inspanning kunnen leveren? Daar heb ik nog altijd geen antwoord op.
|
Toch wel, al verschillende keren gegeven: door het aannemen van de inverse proposities dan die, die men denkt als "evident" te hebben aangeleerd. Hoeveel keer moet ik dat nu zeggen voor ge het snapt ?
Citaat:
Gij stelt u zelf helemaal niet die vragen. De antwoorden zitten toch al in uw hoofd. De software in uw hoofd beslist. Politieke voorkeur is aangeboren. Vrije wil bestaat niet.
|
Jaja. Het feit dat gij altijd ongelijk hebt op een forum, maar toch denkt van gelijk te krijgen, zit ook in uw hoofd, en ge kunt er ook niet aan doen, want vrije wil bestaat niet. Hoe hard ge ook zou proberen om iets in te zien, het gaat niet, want het zit al vastgevroren in uw hoofd dat ge dat niet kunt alvorens ge er aan begint.
Zo kan ik het dus ook.
Citaat:
Als mijn vrouw zet dat ze waarschijnlijk zwanger is, wat betekent dat? Dat ze effectief zwanger is? Nee. De kans dat ze morgen haar maandstonden krijgt is even groot of even klein.
|
En van vrouwen weet ge ook al niks. Maar geen erg, ge kunt er niet aan doen, het zit zo in uw hoofd