Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
Waarom zijn altijd maar de big shots die gedecoreerd worden ???
|
Kom zeg, niet overdrijven !
Katrien De Bolle is uiteindelijk toch de hoofdverantwoordelijke voor de politie. Als er een lager geschikte een beestigheid begaat zal zij er in laatste instantie voor opdraaien, óók als er haar geen persoonlijke fouten in de schoenen kunnen geschoven worden. Bovendien werd ze in haar functie niet "geparachuteerd". Ze was voorheen een relatief onbeduidende politiecommissaris (ik dacht te Ninove) maar ze heeft zich kandidaat gesteld voor haar functie (naast vele andere) en is uit een zeer strenge selectie er als beste uitgekomen. Sedert zij de "grote baas" is bij de politie hoor je niet veel meer over spectaculaire schandalen. Mijn indruk is dat ze het systeem vrij stevig onder controle heeft. Ze heeft de heksenketel van de aanslagen zonder kleerscheuren doorgemaakt. Ik weet ook wel dat de waarde van dergelijke onderscheiding gerelativeerd moet worden. Maar kijk, het gebeurt toch ook dat gewone politie-agenten een onderscheiding worden toegekend wanneer ze blijk hebben gegeven van koelbloedigheid, moed en begrip voor slachtoffers.