Los bericht bekijken
Oud 4 december 2016, 13:01   #52
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
De wereld van een microstructuur op quantum niveau is reëel. Of dat levende kenmerken heeft is het onderzoeken waardig. Dus dat proces gaat door. Misschien krijgt u uw gelijk, misschien niet.
Ik denk van wel, want het heelal van de wetenschap deugt van geen kanten en die van mij zit veel en veel beter in elkaar.

Zo kan ik bijvoorbeeld de evolutie en de werking van het lichaam veel beter verklaren.
En ook hoe het heelal uit een oneindig klein punt (een singulariteit) zou kunnen komen, want dat is toch ook wel heel erg onlogisch.

Vertaling: Ons heelal is niet uit een singulariteit voortgekomen - LOL - maar uit een oneindig aantal hogere micro-culturen.

Maar goed: voor de wetenschap wakker geworden is kan nog wel even duren en dan moet nog het feitelijke bewijs geleverd worden.

Zo hadden de Grieken al een atoomtheorie, maar dat is pas nu in onze tijd bewezen waar te zijn.
Citaat:
Nu het punt van de timmerman, op school kun je timmeren leren. Maar of je een goede timmerman bent hangt af hoe je met die kennis in de markt brengt en of je je werk goed doet. Daarom zeg ik ook u: wat doe je praktisch met die kennis? Het gaat om de ervaring te gebruiken in de praktijk.
Nu, dat heb ik al zo in het algemeen uitgelegd, maar ik ben een theoreticus en geen practicus.
En zo ver is het ook nog lang niet dat de praktijk aan bod zal komen en dat moeten dan andere mensen doen.

In het algemeen gaat het dan om de verandering van onze cultuur.
Nu gaat het eerst om de theorie, en aangezien de mensen die nog niet eens willen geloven is dat het probleem en de praktijk nog lang niet.

Dus zou je alleen een praktisch mens zijn dan heb je niks aan mijn atoomtheorie.
Ik zou dan wel kunnen zeggen: help me met mijn atoomtheorie te verspreiden, dan is dat zinloos als je niet eerst bereid bent mij te willen geloven.

Citaat:

U zegt zelf dat u theoretisch ingesteld bent. Ik zou u willen uitdagen om wat meer vanuit uw theoretische toren te komen en zaken meer praktisch vorm te geven. Dat zult u meer positieve weerklank vinden dan nu het geval is.
Wat stel je je voor bij een praktische vorm?
Moet ik soms ruimteschepen gaan bouwen of een nieuwe kerk?

Ik daag de mensen uit mijn atoomtheorie te willen bestuderen en mij te willen helpen die te verspreiden, dat zou opportuun zijn en niet om bezig te willen zijn met dingen die nog helemaal niet aan de orde zijn.

Onze wereld is al veel te praktisch, technisch en uiterlijk bezig.
Het gaat juist om een verinnerlijking, tot het begrijpen van mijn atoomtheorie die veel en veel dieper gaat dan de huidige kennis.

En dat ik in een ivoren toren zit (de eenzaamheid van mijn kluizenaarsbestaan) dat is niet mijn schuld, maar de schuld van de wereld die mij niet wil geloven.

Maar ik moet dan twee dingen doen voor jou: niet alleen de theorie, maar ook nog de praktijk.
Dat is echt wel teveel van het goede.
En de wereld doet helemaal niks.
Dat is toch echt onredelijk.