Los bericht bekijken
Oud 4 december 2016, 17:16   #166
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Krot? Als gij dat een krot noemt weet ge niet wat een krot is. Of wonen mensen in huizen van de jaren '70 in krotten? Wedden dat ge hier in dit land dan nog een massa krotten gaat vinden.
Ik begin te begrijpen dat jongeren niet toekomen met hun inkomen. Welke eisen dat die tegenwoordig eisen voor hun woning. Het is tegenwoordig altijd hetzelfde. De huur mag niks kosten, maar de eigenaar zou wel een appartement moeten inrichten die aan alle nieuwste eisen voldoet?

BTW die woning wordt tegenwoordig op gas verwarmd. Hoeveel CO2 stuurt ge dan de lucht in?
Denk ge dat die huurder zich zorgen maakt over het milieu? Die is al lang blij dat hij aan een goedkope prijs, op een uitstekend centrale ligging een grote comfortabele woning ter beschikking heeft.
Eet gij trouwens koeienvlees? Dan zou ik maar stoppen met mij verwijten te maken over het milieu. Want methaan uit koeienscheten is blijkbaar veel schadelijker dan de uitstoot van een mazoutkachel.

Hoeveel CO2 wordt er gezuiverd door het groen in mijn hof? Bomen en struiken die ik betaald heb en door mezelf onderhouden wordt op grond die ikzelf betaald heb? Ik denk dat gij in uw klein hofke veel minder milieuschade compenseert dan ik doe.
Ma gij heb liever grote groene bossen die door de overheid moeten betaald en onderhouden worden, en waar geen mens meer mag in komen? Of neen, de burger moet dat betalen en mag in zijn eigen bos niet meer komen.

En als ge zo begaan zijt met het milieu? Waarom gaat ge niet reclameren bij de Vlaamse overheid over al die nieuwe middenbermen op de rijksweg? Hoeveel km moeten veel van de inwoners van het Maasland nu omrijden elke keer ze van huis gaan? 1000, 2000 km per jaar? Vraagt het eens aan die wat in Maasmechelen tussen de Brico en het college wonen. Of in Rotem en Elen enz....

Laat ze maar plannen. Ik weet wel beter.
Mijn om zeep geholpen gronden stonden vroeger vol vlinderstruiken en ander groen. Telkenjare moest ik ook een pak groen snoeien en naar het containerpark afvoeren. Plotsklaps mocht dat niet meer naar het dichter bijgelegen park van de buurgemeente.
En van nu af moest die groenafval in een verzamelbak worden gekieperd vanaf een perron dat twee meter hoog was. En waarvan ik op zeker ogenblik bijna naar beneden tuimelde.
En toen heb ik mij kwaad gemaakt en gezworen dat het gedaan was met die ellende. Binnen de drie weken lagen al mijn vlinderplanten en andere soorten sierstruiken met bijenbloemen erop tegen de grond. Er is nooit tevoren zo een kaalslag geweest als toen in mijn dorp. Want ik was natuurlijk niet de enige die geviseerd werd en zeven kilometer verder mijn groen via dat perron takje per takje in die container moest storten.
Ik heb altijd een groene visie gehad maar ze moeten niet overdrijven en met de mensen hun voeten spelen.
Nu is dat spelletje terug veranderd en mag men vanaf een hoogte; bereikbaar met auto en aanhangwagen; uw takkenafval rechtstreeks in die container storten. Zelf heb ik het nog niet gezien hoe het nu is.
Want mijn groen is weg. Ik heb geen afval meer. En van mijn grasmaaisel maak ik compost. Maar of het milieu nu echt gebaat is met mijn werkwijze betwijfel ik. Maar ik heb de troost en het besef dat 7km ver rijden naar het containerpark ook niet milieuvriendelijk te noemen is.
En als je dan verneemt waar die takken verhakselt worden; ook niet dicht bij de deur natuurlijk; dan blijft er van bescherming van het milieu niks meer over. Mijn probleem verdomd niet meer. Ze zullen nu niet meer lachen in die stadsappartementjes tweehoog als ik met mijn volgeladen stootkarren onder hun terras doortuf. En nog eens dik moet betalen bovenop voor mijn zuurstof producerende afval. Moet ik betalen? Prima, goed om weten dan. Maar ik moet ook niks produceren. Problemen opgelost. Definitief.
Als groene vind ik het spijtig dat het zo moest eindigen maar ik loop hier tenslotte niet rond op deze aardkloot om met mijn voeten te laten spelen.
Dat ik op 30 aren waardeloze niet meer bebouwbare onbereikbare grond in bouwzone het gras moet afrijden is er reeds teveel aan.
Dat de politieker die me dit lapte het zelf maar komt doen.
Maar meneerke is dood. Hijzelf heeft nooit een vierkante meter gras afgereden. Alle jong, dat is werken zulle!!!
Dat is iets voor werkmensen.

Laatst gewijzigd door werkman : 4 december 2016 om 17:20.
werkman is offline   Met citaat antwoorden