Discussie: Trump POTUS 2016!
Los bericht bekijken
Oud 4 december 2016, 18:42   #1139
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Interessant, maar criminaliteit is een extreme variant en dan kan aanleg een rol spelen.
Citaat:
Nee, criminaliteit is een perfect Darwinistisch verklaarbaar gedrag. Het is net hetzelfde als klimop doet bij bomen. Het is parasitair gedrag dat men overal in de natuur ziet.
Men heeft eeuwenlang getracht dat op te lossen door criminelen op te hangen. Maar het heeft niet veel geholpen.[quote=Piero;8307826] Wat mijn stelling bevestigt. Namelijk dat niet criminele mensen proberen (onbewust) de criminele genen proberen uit te roeien. Wat zinloos is, of een zeer korte termijn effect heeft. het gedrag heeft zijn voordelen, en zal altijd natuurlijk terugkomen.
Citaat:
Je stelde al eerder dat allerlei gedrag is aangeboren en dan zelfs samen met het tegengestelde gedrag. Maar hier gaat het niet om aanleg voor gedrag, niet om mogelijk gedrag, het gaat om een overheersend gedragspatroon inclusief een geesteshouding. En dat is gecultiveerd of ge conditioneerd en niet aangeboren.
Dit begrijp ik niet.
Citaat:

Bij niet-criminele personen kan de kijk op de mens enorm verschillen en ik wil voorshands nog niet aannemen dat elke kijk op het leven is aangeboren.
Wat is de kijk op de mens? Ge bedoelt een wereldbeeld? Een mensbeeld?
Natuurlijk is er heel veel diversiteit. Dat wil toch niet zeggen dat het een keuze is? Al die diverse mensbeelden zullen hun voordelen hebben. Anders zouden ze niet bestaan.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 4 december 2016 om 18:46.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden