Discussie: Trump POTUS 2016!
Los bericht bekijken
Oud 5 december 2016, 15:09   #1161
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Een wiskundeknobbel is geen gedrag.
Halloooo? , Goed zijn in wiskunde is ... geen gedrag?
Citaat:
Als het kind bij de Hottentotten wordt opgevoed zal het geen wiskunde kennen.
En dan? Wilt dat zeggen dat dat kind geen wiskundeknobbel heeft? Als Mozart bij de Hottentotten opgevoed was geweest, dan had hij hooguit wat trommelmuziek gecomponeerd, toch geen symphonieën, hé? Wil dat zeggen dat Mozart, bij de Hottentotten, geen muzikaal talent had?
Citaat:

Foei. Er zijn families van vissers, boeren en muzikanten, nietwaar. En dat noemt u andere soorten?
Neen!, maar vreemd genoeg impliceert gij dat wel!
Citaat:

U legt de vinger op de verkeerde plek. Onze soort wordt langzaam volwassen en is in potentie intelligent.
WTF betekent dat? Ge bedoelt dat de homo Sapiens nog 'in zijn kinderschoenen' staat? We zijn nog 'aan het evolueren ' naar volwassenheid? En ... u schrijft onderaan deze post dat Darwin zich in zijn graf omdraait voor wat ik schrijf?
Citaat:
Een kind krijgt ruim de tijd om impulsbeheersing aan te leren op allerlei gebied. Van wachten op het volgende hapje op een lepeltje tot veters vastknopen en netjes stilzitten in de klas. Niets daarvan is genetisch bepaald toch? .
Ja? Denkt ge dat echt? Ik denk dat niet. Men heeft proeven gedaan met peuters, en hun vermogen om van een snoepje te blijven. Sommige kinderen konden dat, anderen niet. Het bleek dat kinderen die dat niet konden later meer kans hadden om crimineel te worden.
Het is duidelijk dat u het idee dat de mens geen vrije wil heeft, niet aangenaam vindt. Maar er is echt geen twijfel over mogelijk. Er zijn zéér weinig neurobiologen, of evolutionair biologen die geloven in de vrije wil. Ja, ook Dick Swaab. Ik weet het, dit is een machtsargument, maar toch, u begrijpt wat ik bedoel.

Citaat:

Ja, God regelt dat evenwicht nietwaar? .
Waarom zegt u dat? Dat slaat toch nergens op? Begrijpt u echt niet dat heel de dierenwereld, EN de plantenwereld vol evenwichten zitten? Moet ik u dat echt uitleggen?
Als er 1000 zebra's rondlopen in de Savannah, dan lopen er +/-10 leeuwen rond. Dat is een evenwicht. Het kan bvb niet dat er 10 zebra's zijn, en 1000 leeuwen. Dat begrijpt ge toch waarom?
Dat komt door natuurlijke selectie.

Citaat:

U denkt dus dat de mens geen dier is ofwel al ons gedrag is instinctief. .
Waar haalt gij dat? ....Gij stelt dat dieren een 'onbewuste rede' hebben. Wat betekent dat? Waar haalt gij dat vandaan? Denkt gij dat dieren hun instincten kunnen beheersen, ja of nee?
Citaat:
Darwin draait zich om in zijn graf.
Ja, maar niet om wat ik hier schrijf ... diepe diepe zucht!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden