Los bericht bekijken
Oud 9 december 2016, 12:45   #433
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat zeg jij. Je moet er bij neerleggen dat we in een rechtstaat leven hoor. Die rechter, en enkele voor hem ook al, heeft een beslissing genomen. Nu is het nog enkel de Raad van State die kan beslissen over wie nu juist mag beslissen of dat visum kan of niet.

Ik hoop dat Francken wint, laat dat duidelijk zijn. Maar dat betekent niet dat hij ondertussen heel onze rechtstaat in de vuilbak mag gooien.
Die rechter moet zich eveneens neerleggen bij het feit dat we in een rechtstaat leven. De scheiding der machten is 1 van die fundamenten. Een fundament dat flagrant geschonden wordt in deze zaak. Net zoals ik geen macht heb om Francken te dwingen, heeft de rechter ook die macht niet. In deze zaak verschilt de rechterlijke macht dus in niets van mij. Beiden hebben we niet te beslissen over wie al dan niet een visum krijgt.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden