Discussie: Junaid Jamshed
Los bericht bekijken
Oud 12 december 2016, 14:15   #64
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ik heb me niet zo verdiept in die materie, eerlijk gezegd. Weet niet of dat zo hoognodig is. Wat ik weet is dat de profeet vzmh meerdere vrouwen had. Met zijn 1ste vrouw, Khadija ra die 15a20 jaar ouder was dan hem, was hij getrouwd tot aan haar dood. Zij was de enige tot haar dood. Daarna kwamen er oorlogen, weduwen, Goddelijke geboden, rezen er verplichtingen enz. Het was trouwens de sahabi Abu Bakr (metgezel) die wou dat de profeet vzmh met zijn dochter Aisha trouwde. En God zei dat het goed was. Wat betreft het consumeren van een huwelijk: is een menstruerend meisje dat in staat is tot kinderen te baren nog kind? In onze tijd is een 9-jarige idd nog heel kinds maar toen... Alez, ze zal wat 'opleiding' hebben gekregen van de andere vrouwen, hè. Soit, God's gebod is finaal.
En wat mij betreft is er een groot verschil tussen een huwelijk en kindermisbruik. Natuurlijk dient dit laatste strafbaar te zijn.
Vermits God/Allah/het vliegende spaghettimonster eeuwig en goed zijn, zouden de wetten/geboden die ze uitvaardigen dan ook niet eeuwig moeten zijn en niet mogen afhangen van plaatselijke/tijdelijke gebruiken?

Of stelt uw god zo weinig voor dat hij/zij/het zich aanpast aan de gebruiken van de mensen in plaats van andersom?

Men kan het woord van een almachtige godheid niet interpreteren naargelang de historische context. Een almachtige godheid zou immers wetten moeten stellen die gelden ongeacht de historische context.

Als Allah in het jaar 640 slavernij goedkeurde, dan zou dit nog steeds moeten gelden. Daarom drie vragen aan Guinevere:

1) Keurde Allah in het jaar 640 de slavernij goed?
2) Keurt Allah in het jaar 2016 de slavernij nog goed?
3) Kan een moslim tegenstander zijn van slavernij?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 12 december 2016 om 14:17.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden