Ik zeg heel eerlijk dat ik voorstander ben van de doodstraf zelfs voor bepaalde kinderen(hier later meer over)
Wat betreft dat meisje uit Iran.Eerlijk gezegd kan ik hier geen oordeel over vellen want ik weet gewoonweg niet wat het meisje nu precies misdaan heeft.Wat ik wel weet is dat de rechtspraak in Iran nu niet eenmaal een van de mensvriendelijkste is.
ook al heeft dit meisje een moord begaan en vermits zij zwakzinnig is dan lijkt mij een opname in een instelling een betere veroordeling.Dus een doodstraf is hier wel wat overdreven maar Iran is en blijft nu eenmaal een omstreden land en dat zal zo nog wel even blijven denk ik.
Nu de doodstraf zelf.Ik vind dat deze moet terug ingevoerd worden voor verschillende misdrijven zoals moord met voorbedachte rade en onbetwistbare gevallen van barbaarse verkrachtigingen.
Maar ook moeten kinderen strenger gestraft kunnen worden tot en met de doodstraf.
Ten eerste heb je vele jongeren tussen 10-17 jaar die in verschillende bendes en criminele milieus zitten en barbaarse misdaden verrichten waar zelfs volwassenen criminelen van verschieten.
Ik denk bijvoorbeeld aan bende afrekeningen,gewapende overvallen met bruut geweld,groepsverkrachtigingen en zo meer.Dit zijn jongeren die geen geweten meer hebben en dus moeten behandeld worden als volwassenen en dus de doodstraf mogelijk moet zijn.
En dan heb ik het nog niet gehad over de moordenaars van die kleine britse jongen Jamie(2 jaar) een 10 tal jaar terug(onlangs nog in het nieuws gekomen omdat de moeder 1 van die moordenaars had opgezocht)
De 2 moordenaars waren allebei rond de leeftijd van 10 toen ze de kleine Jamie mishandelden, sloegen met stokken en zijn ogen met chemische producten overgoten om daarna het dode lichaam op het treinspoor te leggen voor een naderende trein.Beide zijn nu vrij en leven onder een schuilnaam!
Jamie moest maar eens jou kindje zijn??Deze 2 moordenaars verdienden niet minder dan de doodstraf ook al waren ze maar 10 jaar toen.
Of een ander voorbeeld, Die paar dolgedraaide tieners in amerika die volledig gewapend de school binnenwandelen om vervolgens iedereen neer te knallen die voor hun ogen komt!
We moeten realistisch zijn en durven zeggen dat soms kinderen geen kinderen meer zijn maar puur kwaad en vol haat en zonder geweten en dus moeten verwijders worden uit onze samenleving want hulp bij deze mensen kan niet meer.
De doodstraf mag dus terug ingevoerd worden.Of daarmee de criminaliteit zal dalen is een twistpunt.Maar de dood voor sommige criminelen is de enige juiste rechtvaardigheid die er is voor de slachtoffers van deze duivels en daarbuiten.
Wie zou nu niet willen dat Dutroux een spuitje krijgt en wetend dat hij nooit nog een kind zal kunnen pijn doen???
|