Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg
Inderdaad voor uw "fantasiekes" heb ik geen tijd.
|
https://www.facebook.com/johan.leman.31?hc_ref=NEWSFEED
<< Neemt de haram cultuur in Molenbeek toe of neemt ze af?
Gisteren vertelde een islamitische leerkracht me dat hij/zij met een klas uit de lagere school de – architectureel schitterende – Sint-Jan Baptist kerk bezocht in laag-Molenbeek, maar – iets wat nog nooit gebeurd was – bij het binnentreden van de kerk protest te horen kreeg van de Marokkaanse kindjes: “c’est haram, madame”. Het werd nog erger toen ze bij het altaar kwam: “non, non, c’est haram.” Allemaal. De leerkracht was perplex… nooit meegemaakt.
Ander fenomeen, van een andere orde: deze dagen brengen Touzani en Benhamidou in het Maison des cultures een toneelstuk dat taboes ter sprake brengt; homoseksualiteit, geloofsafvalligheid… Eerste vaststelling: weinig publiek, alhoewel Benhamidou normaal volle zalen lokt. Soit. Mensen hebben het recht om al dan niet naar een theaterstuk te gaan. Maar tweede vaststelling: de affiches worden afgerukt. Dit is al bedenkelijker.
Vooral wat met de kinderen gebeurt, verontrust me. Wie vult verdomme die kinderkopkes met alles haram te noemen dat niet aan een integristische islamitische canon beantwoordt? Dat dit zo unisono gebeurt, laat vermoeden dat het niet zo maar in de gezinnen gebeurt. Waar dan wel? In sommige koranklasjes? Indien niet, waar dan wel? Wil de overheid daar eens werk van maken vooraleer we met een generatie jongvolwassenen zitten met wie samenleven onmogelijk wordt? >>
Is Johan Leman - welbekend van o.m. de
Foyer vzw in Molenbeek - volgens u óók een 'fantast'?