Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
zoals ik al verwachte van u hebt u geen enkel probleem met die discriminatie
inderdaad, wat bewijst dat de wet discriminerend selectief is. Negationisme (~lat.: negare) is immers "het ontkennen". Uw argument voor de negationismewet van "de Waarheid" valt dus weeral in het niets: indien ik immers de Holocaust ontken, spreek ik volgens u niet "de Waarheid". Indien ik anderzijds de goelags of 9/11 ontken spreek ik volgens u niet per definitie niet "de Waarheid", niettemin de historische bewijzen evenzeer zeer sterk zijn.
aha, het wordt nu nog interessanter: u gaat getallen en motieven van genocides aanhalen om het ontkennen van de éne genocide strafrechterlijk te laten vervolgen, terwijl het ontkennen van de andere genocides straffeloos mag? Laat ik dan maar gauw een voorbeeldje geven waardoor uw betoog alweer in het water valt: uit allerhande historische bronnen blijkt dat onder de communistische terreur van Stalin méér doden zijn gevallen dan onder het nazi-regime. Volgens uw eigen argument is het dan toegestaan om een negationismewet rond de goelags te maken, maar géén rond de Holocaust??
Ten tweede vervalt uw argument van "kwetsend en beledigend voor nabestaanden" weer eens te meer: als ik bv. als jood 10 familieleden heb verloren in de Holocaust, dan ga ik mij niet "gekwetster" voelen dan wanneer ik 10 familieleden heb verloren in de goelags of 9/11, of wel soms?
Wat u dus letterlijk tegen die nabestaanden van de goelags en 9/11 zegt is: "in de Holocaust was het gruwelijker en waren er meer slachtoffers, daarom kan u geen klacht indienen tegenover een ontkenner van 9/11"
jouw "argumenten" zijn zodanig selectief, discriminerend en emotioneel dat zelf een blinde doofstomme ziet dat ze geen enkel hout snijden Piano...
|
Vermits je zo blijft aandringen moet ik toch proberen een antwoord te formuleren op jouw krankzinnige vergelijking om 9/11 met de holocaust te vergelijken en het bindmiddel zou dan negationisme moeten zijn.
Over 9/11:
Niemand bestrijd dat enkele vliegtuigen de WTC torens doorboord hebben want miljoenen mensen konden de gebeurtenissen life aanschouwen via hun TV en radio. Ook is bewezen dat dit geen accident was maar een bewuste aanslag op het leven van duizenden mensen met de dood van 3.000 onschuldige burgers tot gevolg. Het enige wat sommigen suggereren is de twijfel omtrent de identiteit van de daders en hun motieven. Het betreft dan meer in het bijzonder het vliegtuig dat op het Pentagon is ingevlogen. En dat werd niet life uitgezonden op TV, vandaar ook die twijfels die werden rondgezaaid.
Omtrent de holocaust:
Er waren geen miljoenen getuigen toen ergens (Treblinka, Sobibor, Belzec, Chelmno) heel ver afgelegen aan de Poolse/russische grens in de sneeuw met temperaturen tot 30 graden onder nul, honderdduizenden mensen creveerden en werden omgebracht. Gelukkig waren er overlevenden, zijn er daders die getuigden en werden er materiele sporen en bewijzen gevonden, ook al werd hard best gedaan om alles te laten verdwijnen. Over de identiteit van de daders en hun motieven is nooit twijfel geweest.