Los bericht bekijken
Oud 25 december 2016, 01:24   #1
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard Waarom Belgie geen democratie is

Ik ga niet beginnen over het absurde staatstructuur, wie niet mag stemmen en wie wel moet stemmen.

Ik ga beginnen bij het begin.

In Belgie mogen we onze Staatshoofd niet kiezen. Een mannelijk kind - en gelukkig is dat vereenvoudigt tot gewoon kind, want de middeleeuwen zijn lang geleden, maar zoek maar zelf op wanneer die wet effectief veranderd werd - wordt naargelang de datum hij uit het Koniginkelijke vagina komt, gekroond. Behalve als hij dood gaat voor zijn vader doodgaat. Dan is het aan de tweede zoon die uit de Konigin haar foef naar buiten kwam om de Volgende Koning te zijn.

Bon, ik ga ophouden want als het niet duidelijk is waarom dit systeem belachelijk en verwerpelijk is, dan is dat maar zo.

Het is Kerstdag... maar ik kan me toch niet verzoenen met een Belgie die het strafbaar acht om Jezus of de "God" te lasteren, en volgens... wie eigenlijk? Het wordt in het midden gelaten omdat dat gemakkelijk is. Maar als ge de Joden, Moslems, Hindus, etc. etc. hun goden wilt beledigen, dat mag. Godslaster is van ISIS en L'Ancien Regime.

Misschien ziet ge het probleem niet. Maar een echte liberale [niks te maken met de Vlaamse of Waalse 'liberalen'] democraat gelooft in vrijheid van meningsuiting, gelooft dat men geen belangrijke positie krijgt wegens Koning v Adel seks. Zo iemand gelooft in gelijkheid. Voor iedereen.

Hij of zij denkt ook dat het ok is om overtuigt te zijn dat Jezus of Mohammed of Siddhartha Gautama ongelijk heeft. En dat men beter af is als men alles mag zeggen.