Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper
Mijn visie hierop is de volgende:
1) We zijn (mondiaal bekeken) met teveel
2) We kunnen best nu reeds beginnen met bij te sturen, hoe langer we wachten met bijsturen hoe pijnlijker de maatregelen zullen worden.
3) De bijsturing kan wat mij betreft best bestaan uit een stimulus voor een 2 kinderen/vrouw politiek (theoretisch status-quo model dat in de praktijk neerkomt op een geleidelijke afbouw).
4) Iedereen moet hierin gelijkgeschakeld worden. Sturing moet liefst mondiaal geschieden maar elke regio kan/zal hier (gezien het ontbreken van mondiale wetgeving) vroeger of later mee beginnen.
Het al dan niet nemen van maatregelen lijkt me een gepaste criterium om zowel individuen als staten/regio’s te belonen/bestraffen. Individuen en regio’s die niet willen meewerken zouden in mijn scenario op niet al te veel begrip mogen rekenen als ze door hun eigen starre onverantwoordelijke houding in de problemen geraken.
Je hebt met andere woorden als regio die wel inspanningen levert op dit vlak het recht om je af te sluiten van instroom uit landen waar men er op dit vlak zijn voeten aan vaagt.
De voortrekkers op dit gebied kunnen wel initiatieven nemen die het ontstaan van dit soort van 'eilanden van hoop' (plaatsen waar naar het optimaal aantal gestreefd wordt en waar de gepaste wetgeving hiervoor ingevoerd wordt) gestimuleerd/beloond worden.
|
Ik denk dat er toch wat meer problemen zijn dan de bevolkingsoverschot, dus dat er straks teveel mensen zijn (wat ik overigens al genoemd heb in
een voorgaande post: nummer 6).
1 - Zoals de milieuvervuiling.
2 - Het kapitalisme.
3 - Politieke en religieuze strijd tussen het Westen en het Midden-Oosten.
4 - en vooral een verkeerde slechte materialistische visie van de natuurwetenschappen.
Wat de mensheid als eerste nodig heeft is een veel betere visie op het bestaan van God en hoe het heelal werkelijk in elkaar zit, om van daaruit ook de aardse problemen veel beter aan te kunnen pakken.