Los bericht bekijken
Oud 2 mei 2003, 16:28   #10
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Op Darwin's vraag is het antwoordt natuurlijk "NEEN", maar ik reageerde meer op zijn opmerking : "Plotseling komt daar zo'n missionaris afgewandeld ..." en ik wou met mijn tekstje duidelijk maken dat je, waar het de "godsdienstige" opvoeding van een volk niet "zo maar" als "slaafse stommelingen die zo maar volgen" mag beschouwen. Onze verdienste vandaag is dat wij de godsdienst op zijn juiste plaats teruggedrongen hebben; namelijk toegelaten voor hen die er nood aan hebben, maar niet meer als "model" voor staat en bevolking. Er zijn vandaag, bij ons andere godsdiensten aan het werk, wien's opdringerigheid wij, samen met Darwin, straf moeten bestrijden natuurlijk!
Als het christendom aan de hedendaagse vrijdenkende westerling niets meer te bieden heeft, wat was er dan zo anders, 2000 jaar geleden in het Romeinse Rijk en omstreken? Waarom vonden de Essenen toen, met figuren als Paulus dat ze de mensen wél een "Evangelie" moesten verkondigen? Waarom hadden de mensen van toen er blijkbaar wel een "Blijde" boodschap aan?
Darwin is offline   Met citaat antwoorden