Los bericht bekijken
Oud 29 december 2016, 12:33   #3
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Waarschijnlijk ben jij blij dat voka niet tevreden is?

Anyways, ik denk dat ze gelijk hebben: de cd&v ligt op haast elk dossier dwars met onhaalbare eisen. Dan wordt het inderdaad moeilijk om nog deftige hervormingen en besparingen door te voeren natuurlijk.

Ze hebben met alles veel te lang gewacht. Zware dingen moet je doorvoeren in de eerste twee jaar van een legislatuur. Nu hebben ze veel te veel kleine (weliswaar goede) maatregelen genomen. De echte supergrote opkuis die eens nodig is, is uitgebleven. En te zien aan het zure gezicht van de cd&v in de eerste twee jaar, lijkt het me uitgesloten dat ze in de tweede helft van de legislatuur opeens wel akkoord gaan gaan met een nog veel verdere hervorming van vanalles en nogwat.
Dan heeft men een slecht regeerakkoord gesloten door belangrijke dingen onvoldoende af te spreken. Die verantwoordelijkheid ligt bij de hele meerderheid.

Ik vind dit een slechte regering omdat ik een ander beleid voorsta.

Maar ik kan me voorstellen dat mensen zoals VOKA-leden, of jij, die er andere opvattingen op nahouden ook ontevreden zijn. De staatsschuld en het begrotingstekort nemen niet af. In de fiscaliteit is er wat veranderd maar niet zeer veel, ...
dalibor is offline   Met citaat antwoorden