Los bericht bekijken
Oud 31 december 2016, 10:07   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder Bekijk bericht
En dat klopt ook rode partijtje is gewoon nog het klein giftig afval van een politieke stroming uit de 20ste eeuw die het goed bedoelde. Vanaf Stalin en Mao ging het muteren en schoot er niet veel meer over van de goede bedoelingen. Wat er nu nog van overschiet is het restafval van een gemuteerd gedrocht dat niets meer met het originele ding te maken heeft.
Los daarvan viel me dit op:

Citaat:
Ook sp.a is niet te spreken over de uitlatingen van de Antwerpse burgemeester. "Het gaat alle fatsoen voorbij om mensen als 'afval' te bestempelen", zegt Tom Meeuws in een interview in De Morgen. "Ongeacht hun overtuiging, dat doe je gewoon niet. Er is een tijd geweest dat politici hun tegenstanders mestkevers en kakkerlakken noemden, nu gaan de Vlaams-nationalisten veel verder. Waar is de elementaire beleefdheid?"
Dan vraag ik mij af: heeft er indertijd ooit iemand van de SP.a geprotesteerd tegen de demonisering van de VB'ers toen ze werden neergezet als "mestkevers", "kakkerlakken", "foertstemmers", "uitschot"...? Kwam er toen een SP.a'er af met de vraag waar de elementaire beleefdheid was?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden