Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Inderdaad, de 'progressieveling' (waar slaat dit op? Is het Blok dan ook progressief?) gaat uit van het feit dat geen enkele zelfverklaarde elite te vertrouwen is. De 'progressieveling' vindt dat de bevolking in de eerste plaats door zichzelf moet verzorgd worden, niet door een paar 'intellectuelen' die het beter denken te weten waar overigens geen enkele wetenschappelijke test voor bestaat.
En ik zeg dit niet omdat ik zelf van het domme volk ben, ik kom in aanmerking voor het mensa lidmaatschap, in principe zou ik ook van uw elite kunnen deel uitmaken. 
|
lolz, blok is extreem rechts, conservatief, for sure, nationalisme wil de burger een 'warm nest' bieden, zover ga ik niet.
Kijk, ik geloof in de poltieke elite, maar ga niet zover ze absoluut te noemen, het volk moet blijven regeren.
Dus supestaaf, neen, ik spreek hier niet van oligarchie, het blijft democratie omwille van de verkiezingen om de vier jaar, waar het volk zijn macht duidelijk laat gelden.
Misschien is dat dan geen democratie in de zin dat jij ze verstaat, maar ik versta er nog altijd democratie onder.
Trouwens, de doorbraak van het VB is een duidelijk teken dat de elite niet absoluut regeert en het volk toelaat dom te zijn.
Citaat:
de 'progressieveling' (waar slaat dit op? Is het Blok dan ook progressief?) gaat uit van het feit dat geen enkele zelfverklaarde elite te vertrouwen is.
|
Deze elite is niet zelfverklaard maar verkozen, verkozen omwille van zijn betere dossierkennis en politieke vaardigheid, daarom verdient die politieke elite ook de politieke elite te zijn.