Los bericht bekijken
Oud 17 december 2004, 00:37   #56
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ah! Dat klinkt al héél wat aannemelijker dan wat ik sommige fanatici hier hoor verkondigen. Ik ben er inderdaad voorstander van dat er zoveel mogelijk maatregelen genomen worden om de hinder van sigarettenrook in cafés tot een minimum te herleiden (met het rookverbod in openbare gebouwen heb ik hoegenaamd geen probleem). Er bestaan daarvoor tegenwoordig goede (maar helaas erg dure) luchtzuiveringsinstallaties. Wat mij betreft mag de overheid best een tegemoetkoming leveren aan de cafébaas die in degelijke aparatuur investeert. Maar om het roken nu botweg te verbieden, is mij een brug te ver! Bovendien heb ik een bloedhekel aan de hypocrisie die rond dit hele debat hangt. De anti-tabakslobby wil elke roker met alle geweld een schuldgevoel aanpraten, terwijl de grote milieuvervuilers (verkeer en industrie) ongemoeid gelaten worden.
nu verstaan we mekaar!

zelf vind ik dat roken duurder moet worden (afradend effect), verstokte rokers moeten worden aangepakt dmv duurdere verzekering (idem), en een propere lucht moet prioriteit zijn: iemand die niet rookt hoort niet de kankers te krijgen van de rokers, dus op de werkvloer en gesloten openbare plaatsen (stadhuis, politiekantoor, enz) horen rookvrij te zijn, op uitzondering van speciaal voor rokers voorziene plaatsen.