Los bericht bekijken
Oud 8 januari 2017, 22:55   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Met het principe van "kijk naar de gewerkte jaren en niet naar de leeftijd" ben ik het eens. Met 42 jaar mss iets minder. We worden steeds ouder, 45 jaar lijkt me nog altijd realistischer, toch voor de niet zware beroepen.

Maar het is vooral de financiering ervan waar hij alweer zo wazig over is. Hij neemt de mensen echt voor idioten.
Het begrip "een jaar gewerkt" zal hopelijk in de nabije toekomst begraven worden.

De ene werkte dat jaar met veel overuren, de andere recupereerde al zijn overuren, en nam dan nog vaak ook eens een tijdje verlof zonder wedde.

De ene werkt 3/5 en de andere 5/5.

Ik pleit ervoor om de rekening te maken op basis van de gestorte sommen. Om daar vervolgens een flinke maar intelligente vorm van solidariteit op toe te passen.
Een eerste schijf van solidariteit tussen jezelf en de persoon die je aanduidt per periode, als je partner. Zelfs eens nadenken als je vb. een onecht kind zou erkend hebben, dat de moeder van dat kind ook een pensioenopbouw daarvoor kan krijgen van jouw centen, als compensatie voor het feit dat die moeder minder aan pensioenbijdragen kan realiseren.
Een tweede schijf tussen groot-verdieners en lagere verdieners.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden