Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper
Dag Harrie
De christenen geloven dat god een drie-eenheid is.
Jij gelooft dat god een oneindig-eenheid is?
|
Dag Satiper.
Inderdaad, hoewel ik ook zelf die drie-eenheid als basis respecteer.
Citaat:
Stel dat je gelijk hebt, hoe kan dit gegeven helpen onze problemen op te lossen?
|
Door een veel betere basis aan inzicht in het bestaan van God en de structuur van het heelal, en de mens daardoor meer inspiratie zal vinden de problemen krachtig aan te pakken.
Meestal weten de mensen die oplossingen al, maar ontbreekt de wil om ook werkelijk iets te doen omdat ze een veel ruimer denkkader missen, vast zitten in oude religies en in de slechte moderne wetenschap en het kapitalisme.
Citaat:
Zoals ik het zie maakt het bovenstaande verschil niet echt veel uit?
Beide modellen (los van de vele andere bestaande) zijn mogelijk maar noch het één noch het ander lijken me toegang te bieden tot de wijsheid die nodig is?
|
Het gaat niet zozeer om specifieke modellen (daar bestaan echt wel theorieën genoeg over), maar in de eerste plaats omwille van de waarheid van God en het heelal.
De mens moet zich verheffen uit zijn bekrompen aardse en materialistische bestaan tot de eeuwige en oneindige geest van God en de oneindige werkelijkheid van het heelal.
Dus om de dingen veel ruimer te zien.
vertaling: In de verre toekomst van biljoenen jaren zullen we het heelal ombouwen tot een ruimtevaartcultuur bestaande uit macro-atomen.
Dan pas komen in de tweede plaats de problemen om die aan te pakken, zoals eerst het kapitalisme, de milieuvervuiling en de bevolkingsgroei, de strijd tussen de verouderde godsdiensten.