Los bericht bekijken
Oud 17 december 2004, 13:00   #6
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Er is inderdaad onderzoek gedaan ergens in christelijk Amerika om een identiteitschip in te planten in het menselijk lichaam. Maar christenen die direkt de link maken met openbaringen vergeten dat daar ook staat dat de mensen het Beest aanbidden.

Er zijn een aantal nadelen aan dit systeem waardoor het waarschijnlijk nooit zal overleven:
- Wat prefereer je, iemand die je portefeuille steelt of iemand die in je lijf snijdt om de chip eruit te halen?
- Handige truuk voor inbrekers, ga op de luchthaven in de vertrekhal staan, en met je portable chipreader haal je adresgegevens van iemands chip, je weet al wie niet thuis zal zijn.
- Met een lezer "download" je de gegevens van iemand anders, herschrijft die op een nieuwe chip, en je kan geld afhalen.
- Wie beheert die databank? Wat met reizigers? Als ik naar Amerika wil, en ze hebben daar een ander chip-systeem, en ook in China... Hoeveel chips ga ik dan in mijn lijf hebben?
- wie garandeert de juistheid van die databank en de veiligheid tegen hackers of fouten?

Het is genoeg dat de politie bij het opsporen een verkeerd nummertje intikt en ik krijg de ganse patrouille op mijn kap.

De controle op vingerafdrukken, stem, gezichtskenmerken en iris staat ook al vrij ver, volgens mij zal het eerder die richting uitgaan qua toegangscontrole in bedrijven.
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden