Los bericht bekijken
Oud 14 januari 2017, 08:24   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Merkel ontvangt eredoctoraat in Brussel

BRON

Detail tekst:

Citaat:
Duitse bondskanselier Angela Merkel kreeg donderdag van de universiteiten van Leuven en Gent een eredoctoraat in Brussel. Een uitzonderlijk gebeuren.
Dan denk ik, is dat mens een eredoctoraat waard?

Had een schot onder haar Duitse 'wir schaffen das' kont geen betere 'prijs' geweest?

Citaat:
Torfs en De Paepe bestempelden Merkel om die reden als een rolmodel. “Echt grote figuren doen gewoonlijk geen grote daden. Ze stellen wel kleine daden met grote gevolgen. Martin Luther King had een droom. Rosa Parks bleef op haar stoel zitten. Gandhi maakte zout. Nelson Mandela stapte uit de poort en groette de mensen. Met ‘wir schaffen das’ maakt u over een paar tientallen jaren een goeie kans om tot dit rijtje helden gerekend te worden. Niet met de woorden zelf misschien, maar wel met de zielenadel waardoor die woorden hun sterkte krijgen”, aldus beide rectoren.
'I do have an European dream' gilt Merkel beetje zoals Dr King vroeger ook schreeuwde.

Pijnlijk detail was wel dat ze diezelfde Dr King afgeknald hebben zo in de jaren stillekes zijnde 1968 dacht ik.

Citaat:
Echt grote figuren doen gewoonlijk geen grote daden
Ik vind Merkel verre van een grote figuur en qua grote daden verwezenlijken, héél Europa overhoop zetten lijkt mij niet echt een grote daad, integendeel.

Zo zie je maar weer dat iedereen er zich maar bij neergelegd heeft ...

Laatst gewijzigd door Universalia : 14 januari 2017 om 08:28.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden